suAtu ceRita...

suAtu ceRita...
kitA aDa piLihan...

Sunday, June 19, 2011

Bukan kesempurnaan yang mahuku kejar, cukuplah yang terbaik ingin ku Gapai..

Apa nak cerita malam ni...? borink tahap dewa.. emm,

 Sejak beberapa hari ini, lebih kurang dalam sebulan ni aku rasa sesuatu yang mengelirukan dalam diriku. Kadang-kadang aku cuba memahaminya tapi aku masih tercari-cari jawapannya. Ada satu ketika aku merasa lonely, seolah-olah bersendirian dalam gelak tawa bersama orang sekelilingku. Aku ter cari2 apa yang aku mahukan dalam hidup ini.. fikiran ku bercelaru..

 Nah.. aku melihat kehadapan, apa yang aku mahukan kini adalah kebahagiaan. Terus melangkah menempuh jalan yang penuh liku.. Aku tanamkan pada diriku, apa pun yang ada di hadapan, perlu ku sahut dengan senyuman. hihihihi. Tiada yang lebih hebat melainkan kesabaran.

Walaupun diulit perkara-perkara yang remeh, perhubungan, pertelingkahan, percintaan, persahabatan, dan perpisahan namun ia bukanlah alasan untuk aku memilih jalan yang mati. Bagiku, apa yang penting diri sendiri. Jangan di salah tafsir apa yang aku maksudkan dengan diri sendiri. Bukan bermaksud pentingkan diri sendiri, tapi, bantu diri anda sebelum anda membantu orang lain.

Sehingga kini, aku lebih pentingkan masa depan berbanding apapun, termasuklah dalam isu cinta. Mesti korang rasa pelik kan.. yea! itu adalah faktanya, ramai yang tercicir, kecundang oleh lena percintaan nafsu duniawi. Harap aku dijauhkan daripada perkara-perkara yang boleh merosakkan matlamatku .Bukan apa, rata-rata orang yang aku kenali, sanggup bergadai diri, mempertaruhkan masa depan, membelakangkan nilai persahabatan, mendustakan kasih sayang, hanya kerana buta oleh keindahan cinta nafsu mereka. hehehe. Harap aku tidak begitu.. Oh Tuhan, semoga aku tidak lupa diri. Aku menghargai mereka yang aku kenali, IBUBAPA, KELUARGA, TEMAN-TEMAN...

Malam ini entah apa yang aku ceritakan.. Terus berfikir untuk melakukan yang terbaik untuk diri sendiri dan orang yang tersayang yang pastinya ibu bapa ku. Cabaran duniawi semakin kuat yang kadang-kadang sukar di di tempuhi. Semakin hari aku di sajikan dengan godaan-godaan yang boleh melemahkan kudratku untuk mencapai matlamatku.  Semakin banyak halangan untuk supaya aku terjeblos ke arah yang bertentangan, semakin banyak dugaan yang mungkin datangnya daripada kesilapan diri.. huuuuuuuuuu.. sungguh berliku perjalanan ini.. Semoga aku terus kuat, fokus, sabar dan terus yakin menjalani hari-hari yang mendatang....


Aku bukan mahukan kesempurnaan, cukuplah syang terbaik ingin ku gapai..

Buat yang terbaik untuk diri sendiri.....

No comments:

Post a Comment