suAtu ceRita...

suAtu ceRita...
kitA aDa piLihan...

Saturday, November 13, 2010

Ku penDam seBuah Duka...

seBuah kiSah yG diCiptakan...

Dengan seluruh cinta yang ku punya..
Tanpa ku lihat siapa dirimu sebenarnya..
Ku mencintaimu apa adanya..


namun, kamu hanya mengungkapkan sayang persahabatan di antara hubungan kita.. aku sedih.. tuhan saja yang tahu betapa remuknya hatiku,.. betapa hancurnya jiwaku..

nafasku seakan-akan di hujung leherku, degupan jantungku seakan-akan terhenti...

"sory.. aku mencintai dia.. dan aku akan terus mencintai dia, aku hanya menerima kau sebagai seorang teman"...

awak... tau tak betapa aku kecewa bila ungkapan itu yang aku dengar.. kau membunuh hatiku sekali lagi...setelah kau muncul dalam idupku tuk memberi ruang nafas baru ku..
 sebelum ini, aku sudah cukup terluka.. Oh tuhan.. aku tak mahu salah langkah lagi, cukuplah bagiku merasakan "luka".. namun kau hadir untuk memberikan luka.. luka yang aku pendam..

"takpe, aku boleh terima.. kita kawankan.. kaulah kawan aku paling baik.. kau selalu buat aku ceria" (senyuman di sebalik duka)

awak.., aku lalui hari-hari itu dengan penuh ceria, gelak tawa, gurau senda bersama mu.. seperti tiada apa yang berlaku.. kau sering kongsi cerita, meluah dengan aku tentang DIRINYA yang kau CINTAI.. aku cuba menjadi pendengar yang baik, dengan memberikan pelbagai respon walaupun pada hakikatnya aku terluka.. aku gagahi hanya semata-mata aku tidak ingin berpisah dari senyuman mu..

tahukah kau, sesudah itu aku menangis bersendirian dalam kamarku.. aku terlalu sedih sehingga kadang-kadang tidak mampu aku tanggung.. hatiku memberontak..

"aku benci kau! tak nak berhubung dengan kau lagi! aku menyesal mengenalimu!"hatiku merajuk.. namun engkau terus pergi tanpa pujukan itu..

awak.., betapa aku mengharapkan pujukan itu.. tetapi kau ternyata ego.. kau seolah-olah lebih suka melihat aku dalam keadaan seperti ini.. berhari-hari aku menunggu pujukan darimu.. namun harapan itu kecundang jua.. aku tewas lagiiiiiii!!

"aku minta maaf.., aku tahu semua ni salahku.. aku emosi.. kau jangan kecik hati tau.. aku tak berniat pun"...

aku terus memendam sebuah duka.. kau meluah lagi.. tapi kali ini, kau sedih kerana da putus dengan si dia.. hehe.. hatiku ketawa, sinar harapan muncul kembali..  aku bermanja, merajuk, menumpang kasih dengan kau.. hidupku ceria kembali.. kau pula sentiasa melayan karena ku.. kau sentiasa memujuk ku..

tapi.. semua itu hanya sementara.. kau menjumpai insan lain..
kenapa!? kenapa!? kenapa!? apa bezanya aku dengan dia? apa kurangnya aku dengan dia? aku boleh berikan segala-galanya..

awak.... aku sedihhh tau.. kenapa buat aku mcm ni.. tidak cukupkah kasih dan sayangku selama ini..


"aku sayang kau... aku sayang kau lebih daripada kawan2 yang lain, percayalah.. aku takkan lupakan kau sampai bila-bila, cuma.. aku tak boleh menerima cintamu... sebab cinta itu akan merosakkan persahabatan kita, aku arap kau faham"

awak.. itukah alasanmu.. tapi tahukah kau,. betapa aku sedih, kecewa dan tersiksa... kenapa insan lain lain kau terima, knapa aku tidak..??kenapa kau tidak pergi jauh je dari hidupku.......

aku mulakan hidup baru.. aku mulai muhasabah diri, memandang jauh kelubuk hatiku.. betapa kau bukan milikku.. cintamu bukan milikku.. hatimu bukan untukku... aku berputus asa tuk memperjuangkan cintaku.. kerana itu sesuatu yang mustahil..

"aku tau selama ini aku sala kat kau.. aku selalu desak kau.. kau memang baik.. aku harap kita boleh kawan wat selama-lamanya.. bole kan?"

kau menyambutnya dengan senyuman, yang tentunya menyenangkan hatiku.. senyuman itu menggegarkan hatiku...

detik-detik akhir itu kita keluar bersama.. akupun tak pasti samaada kau seronok keluar dengan aku atau tak.. kita jalan-jalan, shoping.. bergurau, berseronok seperti sedia kala..

awak.., tau tak, betapa aku seronok saat-saat itu.. andaiku mampu menghentikan masa, saat itu akan ku lakukan, andaiku mampu mengulanginya, akanku lakukan.... namun, aku tidak terdaya...

masanya semakin tiba.. detik perpisahan yang selama ini aku takuti.. aku takut untuk melaluinya..

kau hantar aku ke stesen bas untuk aku pulang... aku sentiasa melihat raut wajahmu.. hatiku sedih.. kalau dahulunya aku yang memulakan pelukan, namun kali ini berbeza.. kau memeluk aku terlebih dahulu.. aku dapat merasakan kesedihan di wajahmu... hatiku menangis.. aku terus menaiki bas.. tak sanggup lagi aku melihat wajahmu...

awak.., tau kah kau,.. disepanjang perjalanan itu aku menangis seperti seorang budak yang kehilangan ibubapanya...aku tidak mampu menahan kesedihan itu, aku tak mampu menahan airmata itu.. ia nya terus mengalir.. aku tidak lagi mempedulikan orang-orang di sekelilingku..

aku sedih berpisah dengan kau.. kerna itu adalah pertemuan yang terakhir bagi kita...aku sayang kamu.........

andai tuhan tidak menciptakan perpisahan…
mungkin aku masih di sana bersamamu menemani mu menjalani hari yang tak sempat kita lewati dengan senyuman…
tahukah kau, sehingga kini aku gagal melupakan kau. hatiku masih menyimpan rapi namamu.. walaupun kehadiran insan lain dalam hidupku yang mungkin lebih jauh dapat memberikan kesenangan ku.. namun hati ini tetap berkata yang sama..

Aku terus bersedih.. tau x awak, betapa aku mencintaimu.. sehingga cinta-cinta yang datang aku tolak hanya kerana aku masih mencintaimu...

Kita masih berhubung.. melalui sms dan facebook.. masih seperti dulu.. kita masih berkongsi cita dan rasa.. aku masih merajuk seperti dahulu... tapi seperti selalu, kau tidak memujukku lagi seperti dulu.. aku paham...

tahukah kau, kadang-kadang kau bercerita tentang sesuatu yang membuatkan hatiku terusik.. sedihh.. tapi aku tak menyalahkan kau... aku paham.. ini sala hatiku yang mencintaimu.. aku kena terima seadanya..

tangisan pilu..
Terdengar dari hatiku..
Tak bisa kujauhi itu..
kau masih terdapat dalam kalbu..

sepertinya ku harus terbiasa mengisi hariku tanpa kehadiranmu..
kini hati telah berhenti tuk mengharapkanmu
kehampaan hati ini perih ku rasakan
semenjak ku memutuskan tuk jauh darimu...
apakan daya semua telah terjadi
kini hanya bisa merelakan mu pergi dengannya..
tersenyum dengan luka yang kau beri untuk ku,,







cerita diatas Rekaan semata-mata......

No comments:

Post a Comment