suAtu ceRita...

suAtu ceRita...
kitA aDa piLihan...

Thursday, November 18, 2010

paGi yanG inDah...







Pukul 3.27pagi..

tiba-tibe je terjaga dari tido, n then susah pulak lah nak tido.. boring tak tahu nak wat pe, terfikirlah nak tulis sesuatu kat blog aku ni.. ni lah teman hidupku..hehe.

lewat-lewat malam ni sayu je, sunyi dan tenang.. bila suasana macam ni menjelma, mula lah ingat kenangan lalu.. rindu kat kawan-kawan.. rindu kat si dia.. rindu kat segala-galanya...Entah Dia buat apa sekarang.. mungkin tenga tido coz esok dia kena kerja.. enta pe cerita dia sekarang, mungkin tenga bahagia bersama org lain yang dia cintai..


Dia rindu aku k?? rasanya perna tak terdetik hatinya tuk mengingati aku?? atau............ dia langsung tak memikirkan aku ataupun tiada keperluan tuk mengingati aku??........
aahhhhhhhh..! kenapa aku perlu fikir sal dia ni.. kenapa aku perlu fikir semua ni... Oh God...


kalau lah sekarang aku bersama kawan2, da tentu aku seronok, leh lepak2 dgn dorang, leh meracau, leh gelak ketawa, leh mengumpat.. seronok sangat masa bersama kawan2. Tapi apakan daya, hukum alam menuntutnya.. perpisahan yang pastinya akan berlaku..

teringat kenangan masa belajar kat unisza terengganu dulu.. bila fikir je Terengganu, macam-macam kat kepala ni.. perasaan takut r,. maklumlah, sebelum ni tak pena pun g terengganu.. Tak tahu budaya kat sana macamna.. Tapi bila da kat sana, jumpa ramai kawan dan kenalan.. Tuhannn... seronok sangat.. orang-orangnya peramah gilerrr...

macam-macam aku lalui kat sana.. bab-bab cinta ni jangan cakap lah.. dah lali da... sometime pena terfikir gak surrender nak duduk sana.. tapi bila fiki balik, kenangan kat sana semuanya seronok.. walaupun ada gak kenangan pahit, semuanya tu memberi pengajaran kat aku.. semenjak duduk universiti, dah tahu menghargai sebuah perhubungan, baru aku kenal erti kasih sayang, baru aku lihat betapa berharganya setiap detik dan masa.. baru aku tahu betapa indahnya sebuah kehidupan....

nak cerita pulak sal bab-bab cinta...
emmm..  perna gak kecewa dan mengecewakan orang.. tapi bi banyak bab dikecewakan.. aduhhh, kadang-kadang takut untuk aku jatuh cinta lagi.. takut tuk terluka.. tapi bila difikirkan balik, tu memang jalan hidup manusia.. apa yang membezakannya, situasi dan jalan yang kita pilih.... tipulah kalau ada orang kata "eisshh, tak nak lah bercinta pasni".. dia tak tahu bila dia jatuh cinta.. apapun lupa.. semuanya rasa indah.. yang pahit jadi manis..

aku tak pena kata pun aku ni sempurna, tapi sometime aku bersyukur dengan diri ku... pe pun yang terjadi di sekeliligku, kecewa tahap menonggeng pun, aku tak perna lupa tanggungjawabku sebagai student.. study tetap study.. coz bila aku pikir balik, benda tu takkan membawa kita kemana-mana.. memang r sakit,. memang r sedi... tapi aku yakin ada lagi perkara yang lebih menyakitkan berbanding bab "kecewa" ni..

rindu sangat kat dier.. walaupun aku dan dia takda hubungan special.., tapi aku sangat sayangkan dia.. da beberapa ari ni menyepi je.. aku mesej pun tak reply.. senyap je..padahal dia tau perangai aku, tak suka bila orang tak reply mesej aku.. terus merajuklah konon...


tapi takpelah, bukan selamanya kami akan berhubung,.. bukan selamanya hati manusia tetap yang sama.. suatu hari  nanti pasti akan berubah.. aku tahu kita takda kudrat nak suru seseorang tu tuk ikut kata kita.. tuk ikut kemahuan kita.. mungkin sekarang dia da ada couple.. mungki tenga bahagia.. manalah ada masa nak layan aku.. maklum lah orang tenga bercinta ni, semuanya tersa indah.. apapun boleh lupa... hehehehe...

k lahh.. dah takda idea nak cakap apa.. nak tido lak..
selamat malam...................

No comments:

Post a Comment