suAtu ceRita...

suAtu ceRita...
kitA aDa piLihan...

Tuesday, October 26, 2010

Apa yang Sepatutnya kami dapat...


Sabah yang kaya dengan hasil mahsul bumi, tetapi menjadi negeri termiskin di Malaysia, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad.


"Sabah di bawah Umno yang masih ketinggalan, nombor satu miskin dan diikuti oleh negeri Terengganu. Kedua-dua negeri ini Umno yang memerintah dan mempunyai minyak, tetapi rakyatnya makan taik minyak.

"Sedangkan Kelantan yang diperintah oleh PAS, menduduki nombor enam, kemajuannya jauh berbeza dengan negeri yang Umno perintah.

"Sepatutnya Tan Sri Muhyiddin kena merasa malu, kenapa Sabah yang kaya dengan hasil mahsul bumi, tetapi menjadi negeri termiskin di Malaysia?" soalnya dalam satu kenyataan media hari ini.



Kata Idris lagi, kenyataan Muhyidin itu seperti menggambarkan beliau seorang yang terhalang dari menerima maklumat dan tidak pernah melihat bagaimana PAS Kelantan membangunkan negeri selama 20 tahun lebih memerintah.

"Ini satu kenyataan yang bersifat emosi, mungkin Tan Sri Muhyiddin baru keluar betapa daripada Gua Tempurung terus ke Galas.

"Mungkin beliau juga seorang yang buta maklumat dan tidak pernah melihat dunia Kelantan," katanya.

Menurutnya lagi, pengundi Galas sudah selesa di bawah PAS dan Pakatan Rakyat dan mereka sendiri telah melihat keupayaan PAS memerintah Kelantan berbanding dengan Umno.

Rakyat katanya sudah muak dengan sikap Umno yang hanya bercakap dengan penuh retorik setiap kali pilihan raya diadakan.

MalaysiaKini




" Bukannya menyokong mana-mana pihak ataupun parti tertentu, tetapi inilah faktanya, Sabah yang kaya dengan sumber aslinya masih menjadi negeri termiskin di Malaysia.. kadar buta huruf dikalangan penduduknya masih tinggi, kemudahan2 asas masih daif dan tidak setaraf dengan sumbangannya kepada pembangunan Malaysia.. 

Bertuah penduduk Batu Sapi sebab ada pilihan raya kecil masa terdekat ni, mesti bantuan-bantuan dan projek-projek melimpah ruah akan di taburkan..."










No comments:

Post a Comment